.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
موزه پست گيلان اعتبار مي‌خواهد

نايب رئيس شوراي شهر رشت گفت: موزه پست گيلان پس از گذشت چند سال نيمه تمام مانده و نيازمند اعتبار و حمايت مسئولان استاني است. 

محمدحسن عاقل‌منش در جمع اعضاي شوراي شهر اين شهر با گراميداشت روز جهاني موزه، موزه روستايي را ميراث زنده‏ بشري معرفي كرد و اظهار داشت: موزه در هر فرهنگي ماندگاري دارد و هر جامعه‌اي كه بتواند از آن استفاده كند برنده است زيرا توانسته از گذشته ارمغاني براي آيندگان داشته باشد.
وي ادامه داد: موزه ميراث روستايي گيلان مجموعه‌اي بي‌نظير در خاورميانه و كم‌نظير در دنيا و آبروي ايران در سطح بين‌المللي است.
عضو شوراي شهر رشت خاطرنشان كرد: در كميسيون فرهنگي شورا توجه به زيرساخت‌ها براي راه‌اندازي موزه و توجه به بافت‌هاي ميراثي از مقوله‌هايي است كه در دستور كار قرار مي‌گيرد.
رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر رشت با بيان اينكه ساختمان شهرداري رشت در سال جاري بايد به ميدان گيل منتقل شود، افزود: در حال حاضر بايد به فكر تجهيز و تبديل عمارت كنوني شهرداري به موزه بلديه باشيم.
وي افزود: عمارت شوراي شهر رشت نيز كه يادگاري از حاج ميرزا خليل رفيع نخستين شهردار رشت است به موزه‏ اسناد تبديل مي‌شود.
عاقل‌منش با اشاره به نيمه تمام ماندن پروژه‏ موزه پست و تبديل هتل ايران به موزه‏ مردم‌شناسي بيان داشت: تأخير در اتمام اين پروژه‌ها به دليل كمبود اعتبارات است و تأمين اين هزينه‌ها همتي استاني طلبيده و نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي مي‌توانند نقش مهمي در تحقق اين امر ايفا كنند.
وي با اشاره به دومين سالگرد ارتحال عالم رباني حضرت آيت‌الله‌العظمي بهجت تصريح كرد: بايد در چنين ايامي مراسمي درخور شأن اين مرجع بزرگوار و انديشمند فرزانه برگزار شود.
وي ادامه داد: در اين راستا به منظور پاسداشت مقام شامخ اين روحاني عظيم‌الشأن اعضاي شوراي اسلامي شهر رشت در نامه‏اي از اداره‏ كل پست درخواست كردند كه نسبت به چاپ تمبر ملي اين مرجع عاليقدر اقدام كند.
عاقل‌منش درباره برگزاري جلسه مشورتي رؤساي كميسيون‌هاي فرهنگي كلانشهرها و مراكز استان‌ها در كرمان اظهار داشت: بحث ارتقاي فرهنگ كتابخواني، مطالعه، ساماندهي و توسعه كتابخانه‌ها و الزام شهرداري به حمايت و همكاري و مشاركت در برنامه‌هاي سوادآموزي دو مصوبه‏ اين جلسه بود.
وي گفت: بر اساس سرشماري سال 85 در كل كشور بيش از 9 ميليون نفر بي‌سواد مطلق داريم و در سه دهه‏ گذشته يك ميليون نفر به افراد بي‌سواد اضافه شده است.
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر رشت خاطرنشان كرد: ايران در نرخ رشد سواد در بين 139 كشور رتبه 87 را داراست و چنين آماري لزوم رسيدگي اساسي به اين معضل را بيشتر مي‌كند و با توجه به اينكه شهرداري بيشترين نيروي كارگري را در خود جاي داده است، اين مجموعه مي‌تواند با ارتباط سازنده با نهضت سواد‌آموزي گام‌هاي مؤثري در اين زمينه بردارد.

*بازديد ماهانه پروژه‌هاي عمراني شهر رشت
رئيس شوراي شهر رشت نيز در اين جلسه از بازديد ماهانه‏ اعضاي شورا از روند اجرايي پروژه‏هاي عمراني اين شهر خبر داد و گفت: اين برنامه در تاريخ 27 هر ماه انجام مي‌شود.
محمود مباحي با اشاره به بازديد اعضاي شورا از سه پروژه‏ در حال اجرا شهرداري رشت اظهار داشت: سالن چند منظوره‏ آتش‌نشاني با سه ميليارد تومان اعتبار 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و پيش‌بيني مي‏شود كه تا پايان خردادماه جاري به اتمام برسد.
وي ادامه داد: عمليات تقاطع غيرهمسطح انتظام با 550 متر طول با اعتباري معادل 4.5 ميليارد تومان از 20 بهمن 89 آغاز شده و تاكنون 30 درصد پيشرفت كار دارد و مدت قرارداد آن نيز 22 ماه است.
رئيس شوراي شهر رشت پيشرفت فيزيكي تقاطع غيرهمسطح باستاني‌شعار به ميدان قلي‌پور رشت را 25 درصد اعلام كرد و افزود: عمليات اين پل به طول يك‌هزار و 100 متر از مهر سال گذشته آغاز شده و مدت قرارداد آن 30 ماه است.
رئيس كميسيون بهداشت و محيط زيست شوراي شهر رشت نيز در اين جلسه اظهار داشت: طبق آيات و روايات، بسياري از موضوعات با سلامت محيطي و رواني در ارتباط است بنابراين بايد در اين زمينه گام‌هاي سازنده‌اي برداريم.
حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه افزود: برخي از شهروندان رشتي از محيط و ناامني حاكم بر بوستان‌هاي شهر گله‌مند هستند به ويژه از وضعيت پارك سيمرغ و توحيد رشت نارضايتي بسيار است و برخي از افراد ناآگاه از محيط اين پارك‌ها سوء‌استفاده كرده و مكان عمومي كه متعلق به تمام شهروندان است را نامطلوب كرده‌اند.
وي بررسي دلايل ايجاد ناامني، برخورداري از وجود نگهبانان پارك با لباس فرم، حضور گروه گشت‌زني در قالب پاركبان يا نگهبان محله را از جمله موارد مطروحه در جلسه كميسيون بهداشت عنوان كرد.
حسن‌خواه با تسليت دومين سالگرد عروج ملكوتي مرجع عالي‌قدر عالم تشيع حضرت آيت‌العظمي بهجت خاطرنشان كرد: ستاد بزرگداشت اين عالم فرزانه منسجم عمل نكرد و بايد در اين ايام كنگره‏اي در زمينه شناخت زواياي شخصيتي، علمي و ديني اين مرجع بزرگ برگزار شود.فارس /1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.